مردم خوزستان با همفکری برای حل مشکل گرد و غبار به دولت راه حل بدهند

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۲:۴۱ ب٫ظ
مردم خوزستان با همفکری برای حل مشکل گرد و غبار به دولت راه حل بدهند [ad_1] اهواز – ایرنا – عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای حل مشکل گرد و خاک در خوزستان مردم استان باید با یکدیگر همفکری داشته باشند و برای حل این معضل به دولت راه حل ارائه دهند. به گزارش ایرنا محمد جعفر پاک سرشت چهارشنبه درهشتمین همایش […]

[ad_1]


اهواز – ایرنا – عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای حل مشکل گرد و خاک در خوزستان مردم استان باید با یکدیگر همفکری داشته باشند و برای حل این معضل به دولت راه حل ارائه دهند. به گزارش ایرنا محمد جعفر پاک سرشت چهارشنبه درهشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در سالن شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: برای بهبود اوضاع خوزستان و خارج شدن از مشکل گرد و خاک لازم است که مردم استان با یکدیگر مشارکت و همفکری داشته باشند.
وی گفت: زمانی به خوزستان استان زرخیز،بعد از آن به خوزستان استان نفت خیز می گفتند و امروز به خوزستان استان خاکریز گفته می شود،گرچه خبرها حاکی است که مسئولان کشوری و استانی به دنبال حل این مشکل هستند.
عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: توجه به خوزستان نباید مقطعی باشد، نباید تنها صحبتی برای حل مشکل ریزگردها که حالا پیامدهای آن حاد شده مطلبی عنوان ولی بعد همه این موارد به فراموشی سپرده شود.
وی با اشاره به موضوع این همایش با عنوان آموزش مداوم بیان کرد: مشکلات کشور بیشتر به دلیل تربیت های نارسا است، آموزش مداوم وابسته به شرایط و موقعیت هر جامعه است و شکل منظمی ندارد.
پاک سرشت توجه به آموزش مداوم را در امور اقتصادی و سیاسی جامعه حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: امروزه آموزش به امری مشارکتی تبدیل شده است و قشرهای مختلف مردم در امر آموزش دخالت دارند.
وی تاکید کرد: آموزش مداوم و با مشارکت مردم می تواند در تقویت جامعه نخبگان تاثیر گذار باشد.
در ادامه این همایش یک عضو دیگر هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: همه مشکلات کشور به کاستی های تعلیم وتربیت بازمی گردد و توجه به هیچ بخشی مثل توجه به فلسفه تعلیم و تربیت نمی تواند در حل مشکلات و مسائل موثر وراهگشا واقع شود.
این عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با ارایه گزارشی از این همایش افزود: ۲۵۰ چکیده مقاله از دانشگاه های کشور به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۱۸۰ چکیده مقاله پذیرفته و در نهایت ۴۰ مقاله برای ارائه در دوروز برگزاری همایش انتخاب شد.
صفایی مقدم با اشاره به فضای حاکم بر دانشگاه ها گفت: در محیط دانشگاه فاصله بین دانشجویان و استادان زیاد است و باید فکری به حال این فاصله شود.
این عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهوازدرادامه بیان کرد: واگرایی دربین استادان و متخصصان دانشگاهی حوزه های مختلف مشکلاتی را در فضای آموزشی دانشگاهها ایجاد می کند.
صفایی مقدم گفت: تخصص ها و رشته های مختلف در دانشگاه با یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنند و توجه به مقوله آموزش مداوم می تواند فاصله را در بین رشته ها و تخصص های دانشگاه کاهش دهد.
وی گفت: در بحث اموزش مداوم تمام اقشار جامعه باید وارد شوند، تنها سواد خواندن و نوشتن کافی نیست، دراین مقوله آموزش به تمامی اقشار جامعه اهمیت دارد.
هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در سالن شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز از امروز به مدت دو روز برگزار شده است.
در این همایش از محمد جعفر پاک سرشت عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمرا اهواز و خسرو مقدم استاد دانشگاه تهران تجلیل شد.
در دو روز برگزاری این همایش ۴۰ مقاله ارائه می شود.
۶۰۰۲/۷۱۵۸
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار دهنده:کبری آقازری

[ad_2]

منبع: ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
 قلم ماندگار
قلم ماندگار
 قلم ماندگار
 قلم ماندگار
محل كد آمار