نقش بی بدیل اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی و آموزش مردم برای مقابله با ویروس کرونا

تاریخ انتشار: شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۴ ق٫ظ
نقش بی بدیل اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی و آموزش مردم برای مقابله با ویروس کرونا مسئول سازمان بسیج رسانه استان خوزستان با بیان اینکه نقش بی بدیل اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی و آموزش مردم برای مقابله با ویروس کرونا انکار ناپذیر است، گفت استفاده از ظرفیت حداکثری رسانه ها برای اگاهی بخشی و اطلاع رسانی و آموزش مردم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا جدی گرفته شود.

قلم ماندگار/ خوزستان:

به گزارش قلم ماندگار به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه استان خوزستان، سجاد بهمئی مسئول سازمان بسیج رسانه استان خوزستان با بیان اینکه نقش بی بدیل اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی و آموزش مردم برای مقابله با ویروس کرونا انکار ناپذیر است، گفت استفاده از ظرفیت حداکثری رسانه ها برای اگاهی بخشی و اطلاع رسانی و آموزش مردم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا جدی گرفته شود.

سجاد بهمئی عنوان کرد: رسانه به‌عنوان ابزار و رکن اساسی جامعه جهان امروز در همه دوره‌ها به ویژه در مواقع بحران، در آگاهی‌بخشی، جریان‌سازی و هدایت افکار عمومی، نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کند.

بهمئی یادآور شد: کار ویژه‌ای که در صورت توفیق تحقق آن، می‌تواند کمک شایانی به عبور از بحران به وجود آمده داشته باشد و اذهان عمومی را برای برخورد و مقابله با وضعیت جامعه آگاه کند.

وی گفت: با این رویکرد و با توجه به این مهم که رسانه‌ها در دهه‌های اخیر آن‌چنان توسعه یافتند که به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی بشر مبدل شده‌اند و این جایگاه تا جایی پیش رفته‌ که بحرانی را نمی‌توان بدون حضور رسانه‌های جمعی در آن تصور کرد.‌‎‌‎

بهمئی با بیان اینکه ویروس کرونا در حوزه رسانه و از منظر «نقش» و «کارکرد» دارای اهمیت است، ادامه داد: بحث بر سر چگونگی ارائه اطلاعات مربوط به این بحران و نقش رسانه‌ها در تأمین امنیت و سلامت روانی و جسمی افراد جامعه کار ویژه رسانه‌هاست.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها در کنار نقش و مسئولیت‌های ذاتی خود، باید در این برهه زمانی ضمن اطلاع‌رسانی به ایفای نقش در زمینه آموزش همگانی، بسیج عمومی، افزایش آگاهی، انسجام ملی و امید اجتماعی نیز بپردازند.

بهمئی در پایان با بیان اینکه امروز به‌موجب شرایط جهانی‌شدن و گسترش وسایل ارتباط‌جمعی از یک واقعه، خبرهای متفاوتی به مخاطب می‌رسد و مخاطبان آگاه، توانایی انتخاب خبر درست را دارند، خاطرنشان کرد: در جامعه شبکه‌ای، با وجود ایرادهایی که به کنشگری مخاطبان در برابر رسانه‌ها وجود دارد، نمی‌توان مخاطب را منفعل و کاملاً پذیرنده در برابر پیام تصور کرد زیرا مخاطب شرایط انتخاب‌گری دارد.

انتهای پیام/

آخرين اخبار
پر بحث ترين
 قلم ماندگار
قلم ماندگار
قلم ماندگار
 قلم ماندگار
 قلم ماندگار
محل كد آمار